Rabu, 12 Februari 2014

CATATAN PENGALAMAN PADA 24 HB MAC 2012


Kes yang ke tiga pula merupakan susulan cerita di Majalah Mastika April 2012, di mana Din sahabat saya yang telah di buang saka keturunannya, merasakan sakit-sakitnya kembali semula. Sebaik sahaja tangan kanan saya di letakkan di kepalanya, tangan Din mula bergerak dan menarikan tarian Makyung sambil baring. Bila berpeluang menangkap kedua tangannya dan saya tekan ke tilam agar tidak dapat bergerak , mulutnya tiba-tiba mengeluarkan suara berbahasa tamil. Tanpa menghiraukan suara itu, saya meneruskan zikir Nama-Nama Allah Yang Agung, yang mana seolah-olah zikir yang berterusan itu menambah lagi tenaga/gelombang Nur Syifa yang menyerap masuk ke dalam tubuhnya melalui setiap urat sarafnya. Beliau (Din) seolah melekat di tilam tetapi berusaha meronta dan akhirnya beliau dapat memusingkan diri dan tertiarap. Dengan cepat saya bangun dan menekan pinggang nya dengan lutut , tangan kiri saya di belikatnya dan tangan kanan tetap di ubun-ubunnya. Jin itu akhirnya bersuara dalam bahasa Melayu dan membebel (bercerita)……… ……

 “ Dia ni hari-hari lalu depan tempat aku, aku tengok dia kosong , aku masuk lah”

 “Selalu buat overtime tapi dok tengok internet, blog Sunan Kalijaga. Blog PENIPU yang lain tak nak tengok.”

 “Baik betul ko dengan Haji Zul ye….habis kuasa aku. Aku nak balik KUIL. Aku nak sedut semula kuasa orang yang menyembah aku. “

 “Dia ni beramal main-main, buat Solat Taubat 2-3 kali pastu tak buat dah…..mana nak kuat.”

 Saya lihat tiba-tiba isteri saya muncul berdiri di depan pintu bilik sambil memerhatikan kami dengan wajah serius tanpa rasa takut. Kemudian isteri saya duduk bersimpuh bersebelahan isteri Din dan amat dekat . Tiba-tiba tangan Din rapat menyembah……….



“AMPUN SUNAN……………..”
 Saya memandang wajah isteri…….beliau nampak sedang berzikir…….

 “Sunan mana pulak ni!” Tanya saya pada Jin di dalam badan Din. “Ampun Sunan……….Sunan Bonang, Sunan Ampel, Sunan Muria, Sunan Kalijaga , Syeikh Siti Jenar!”

 “Tau kamu takut pada Sunan ye……mahu kamu lawan Sunan?” Kata ku.

 “Saya takkan ganggu lagi, saya nak balik KUIL.”

 Sejurus selepas itu Din mula batuk dengan kuat menandakan kesemua Jin Kuil tadi telah keluar semuanya. Din merasa agak malu bila tembelangnya telah di pecahkan oleh para jin-jin kuil tadi. Isterinya hanya tersenyum sinis.

   Isteri ku bercerita selepas Din dan isteri pulang, katanya Sunan-Sunan tadi telah membisiknya dan menggerakkannya supaya masuk tengok keadaan Din. Patut lah dia memandang dengan wajah serius kerana isteri ku bukan orang yang berani . Kata ku pula, sudah sampai masa awak meneruskan tugas Datuk-Datuk awak sayang, Sunan- Sunan itu telah memberi isyarat bahawa mereka akan sentiasa bersama awak bila awak sudah mula bersedia untuk menjadi Perawat Islam, Pewaris Ilmu Wali Songo.

SUMBER :  http://warisansunankalijaga.blogspot.com/2012/03/catatan-pengalaman-pada-24-hb-mac-2012.html

Tiada ulasan:

Catat Ulasan